Köszöntő

Köszöntő

A megrendezésre kerülő tábor célja a középiskolás diákok természettudományos és műszaki érdeklődésének és ismereteinek bővítése...

Tovább

Helyszín

Tihany

A Mérnöki Kar nyári egyetemének 2016-ban is a tihanyi Somogyi József Művésztelep (8237 Tihany, Major utca 63.) ad otthont...

Tovább

Vélemények

Vélemények

Táborlakóink véleménye fontos számunkra. Összegyűjtöttünk ezekből egy csokorra valót...

Tovább

Program

Program

Igyekeztünk a legváltozatosabb programokat összeállítani a Nyári egyetem hat napos idejére. A részletekről a tovább után olvashatsz...

Tovább



Nyári Egyetem Középiskolásoknak - Program (2014. július 21-27.)

2014. július 21., hétfő


12:00-13:00 Érkezés, regisztráció

13:00-13:30 Bemutatkozás, ismerkedés I.
13:30-14:30 Ebéd
14:30-15:30 Bemutatkozás, ismerkedés I. folytatás
15:30-15:45 Megnyitó
14:10-15:30 Dr. Abonyi János egyetemi tanár: Döntési modellek - a problémamegoldás lélektana (előadás)

Bemelegítő előadás, csupán hangolás arra, hogy kellő nyitottsággal élvezzük a tábor előadásait. Figyelmeztetés, hogy mindennek ami történik velünk aktív részesei kell hogy legyünk. Martin Luther King szerint "Az emberiség fennmaradása a kreatív gondolkodókon múlik." Ha nem is mentjük meg még aznap a világot, készülünk egy kicsit erre, elfilozofálunk arról, hogy mi is a kreativitás, kreatív-e a természet, milyen megoldásokat leshetünk el tőle, vagy másoktól. Merthogy a kreativitás tanulható, fejleszthető, és mindez – remélem nektek is - örömet okoz.

17:00-19:00 Ismerkedés Tihannyal (jó idő esetén strand)
19:00-20:00 Vacsora
20:00-20:50 Dr. Gelencsér András egyetemi tanár: Globális éghajlatváltozás - Mítosz vagy valóság? (előadás)
21:00-22:00 Bemutatkozás, ismerkedés II.


2014. július 22., kedd


7:00-7:30 Reggeli

7:30-9:00 Preiszner Bálint PhD hallgató: Madárgyűrűzés és - megfigyelés a tihanyi Külső-tónál (terepi foglalkozás)

A madárgyűrűzés egy több mint 100 éves módszer a madarak életének megismerésére és tanulmányozására. A Pannon Egyetem Limnológia Tanszékén működő Ornitológiai kutatócsoport munkájában is ezt a módszert hívjuk segítségül a madarak viselkedésének tanulmányozásához, valamint a madarak védelmére felhasználható információk gyűjtéséhez. Ez utóbbi céljából a Balaton-felvidéki Nemzeti Parkkal valamint a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesülettel közösen indított akcióban felmérjük a tihanyi Külső-tó nádasában fészkelő és táplálkozó énekesmadarak állományát. A munka során testközelből találkozunk védett és fokozottan védett madárfajok egyedeivel, amelyeket rövid vizsgálat után ismét szabadon engedünk. Ebbe a munkába nyerhetnek bepillantást a tábor résztvevői, miközben megtapasztalhatják ennek a nem mindennapi élőhelynek a szépségét. A foglalkozás során a kutatás módszereinek megismerése mellett az egyes fajokról is sok érdekességet hallhatnak a gyűrűzőktől, sőt akár segíthetik is a szakemberek munkáját belekóstolva a kutatómunka egyik legszebb részébe.



9:00-13:00 Futó János geológus vezetésével Geotúra a Tihanyi-félszigeten  
13:00-14:00 Ebéd
14:00-15:00 Pihenő
15:00-16:00 A MOL Nyrt. Skoda Octavia 1.6 CRTDi típusú diesel tesztautójának bemutatása (foglalkozás)

A motortérben tüzelőanyag fogyasztásmérő kör kiépítve, olajhőmérséklet mérés, vízhőfok, turbónyomás mérés, azaz az igényeinknek megfelelő komplett felműszerezés. Mérőelektronika a csomagtérben, valamint mérőkoffer, mérő-adatgyűjtő rendszerrel és laptoppal. Az autón tudjuk mérni a fogyasztást, a mérésekből excel fájlt generálni.

17:00-19:00 Szabad program (jó idő esetén strand)
19:00-20:00 Vacsora
20:00-22:00 Medvegy Tibor tanársegéd, Károly Kolos hallgató: LEGO robotok programozása (előadás)


2014. július 23. ,szerda


7:30-8:00 Reggeli

8:00-9:00 Utazás Veszprémbe
9:00-11:00 Gyárlátogatás a Continental Automotive Hungary Kft. gyárában

A látogatás során betekintést nyerhettek, hogy milyen egy szoftverfejlesztő mindennapja és munkakörnyezete. Milyen tesztautókkal tesztelik a náluk írt szoftvereket, illetve a gyárlátogatás keretében megtapasztalhatjátok, hogy az autókba milyen szenzorokat építenek be és ezeket a szenzorokat hogyan gyártják.

11:30-12:50 Látogatás a Mérnöki Kar Kutatóműhelyeibe I.

Mechatronika labor (Fizika és Mechatronika Intézet)
A laborlátogatás során megismerkedünk egy lézeres gravírozó eszközzel és programozásának alapjaival. Egy előre megtervezett ábrának megfelelően megírjuk a programot, és az ábrát fekete kartonlapra gravírozzuk. Ezek után egy oktató robotkar felhasználásával készítünk szortírozó készüléket, amely különböző szenzorok jele alapján válogat a munkadarabok között.

Biomérnöki alkalmazások – fermentáció és enzimek (Biomérnöki, Membrántechnológiai és Energetikai Kutatóintézet)
Mindennapjaink során is gyakran felmerülő igényünk szerint környezetünket kímélő, egészségünkre lehetőleg ártalmatlan és természetes úton előállított termékeket szeretnénk felhasználni vagy fogyasztani. Ennek teljesítése a biotechnológia segítségével, a természetben lejátszódó biológiai és biokémiai folyamatok hasznosításával nem lehetetlen feladat. Az élelmiszerüzletek polcairól ránk mosolygó termékek közül azonban alig tudunk olyat választani, amelynek címkéjén ne szerepelne valamilyen adalékanyag. A többnyire E betűvel és egy számmal jelzett komponens a legtöbb vásárló számára valamilyen titokzatos eredetű és összetételű varázsszert jelöl. Pedig a valóság ennél sokkal egyszerűbb: pl. az E330 jelölés citromsavat jelöl. Erről, az aromák szerepéről és előfordulásáról a zöldségekben, gyümölcsökben, felosztásukról (természetes, természetazonos) és biotechnológiai módszerekkel történő előállításukról lesz szó a foglalkozás során, amit egy "aromatotó" egészít ki. Emellett megismerkedünk a természetes eredetű biokatalizátorok alkalmazási lehetőségeivel és a gyakorlatban is végrehajtunk egy fermentációs folyamatot.

13:00-14:00 Ebéd
14:00-15:00 Látogatás a Mérnöki Kar Kutatóműhelyeibe II.

A jövő szerkezeti anyagai (Anyagmérnöki Intézet) (a laborlátogatás folytatása) 

Alternatív energiaforrások
Napjaink egyik legfőbb problémája az „energia-éhség”. A felhasznált energia mennyisége exponenciálisan nő, a rendelkezésre álló fosszilis készletek pedig drasztikusan csökkennek. Szintén égető probléma a környezetszennyezés, amit jórészt szintén a fosszilis energiahordozók alkalmazásának köszönhetünk. Szükséges tehát olyan megoldások kutatása, amelyek segítségével eljuthatunk oda, hogy a hagyományos energiahordozókat kiválthassuk. Speciális kívánalom olyan gépjárművek fejlesztése, amelyek nem igényelnek benzint, vagy gázolajat.
Milyen megoldások jöhetnek szóba? Alternatív energiaforrásként egyre szélesebb körben alkalmazzák a napenergiát (napelemek, napkollektorok), a járművek hajtására pedig járható útnak tűnik a hidrogén alkalmazása. Sokféle napelem-típust dolgoztak ki és az üzemanyag cellák egyre újabb generációi is kifejlesztésre kerülnek. Lehet, hogy ez lesz a jövő?

A mágneses lebegtetés (Meissner-effektus) bemutatása nagyhőmérsékletű kerámiai szupravezetőknél
A szupravezető anyagok lényeges tulajdonsága, hogy alacsony hőmérsékleten elektromos ellenállásuk megszűnik és kizárják magukból a mágneses mezőt. Így alkalmasak az elektromos áram veszteségmentes vezetésére, továbbá nagy erősségű mágneses terek létrehozására. Ebből adódóan legfontosabb felhasználási területeik az energiaszállítás, elektromos energiatárolás, nagy mágneses terű szupermágnesek, mágneses lebegtetéses vonatok, különböző kisebb eszközök és berendezések készítése (pl. hálózati elemek túlfeszültségtől való védelme, nyersanyagok tisztítására szolgáló mágneses szeparátorok, súrlódásmentes lebegtetéses csapágyak, orvosdiagnosztikai berendezések (pl. mágneses enkefalográf)).
A mágneses térben átmeneti hőmérséklete alá hűtött szupravezetőből a mágneses erővonalak kilökődésével a szupravezető mágnesezettsége mintegy ellentétessé válik a külső mágneses térrel. Az ekkor fellépő taszító erő a permanens mágnes szupravezető feletti lebegését eredményezi, mely jelenség alkalmas a szupravezető állapot bemutatására.

A méret a lényeg
A bennünket körülvevő dolgok méretei mindenki számára megszokottak, természetesek. Csak kevesen gondolkodnak el azon, vajon milyen lehet az a világ, ahol a méretek nem méterben mérhetők, hanem annak milliomod részében a mikrométeres tartományban. Ilyen vizsgálatokra szolgál az elektronmikroszkóp, amelynek segítségével szó szerint új dimenziók nyílnak meg az érdeklődők előtt.

15:00-15:15 Szünet
15:15-16:15 Vegyipar a mindennapjainkban, avagy mivel foglalkozik a vegyészmérnök? (Vegyészmérnöki és Folyamatmérnöki Intézet)

A foglalkozás során a vegyészmérnökség három nagy területébe, a folyamatmérnökségbe, az ásványolaj- és széntechnológiákba valamint a vegyipari műveletekbe nyerhetnek bepillantást a hallgatók.
A mindennapi használati cikkeink előállítása során elengedhetetlen a vegyipari folyamatok alkalmazása, legyen szó akár a gyógyszerekről, parfümről, műanyagról vagy műtrágyáról. Szinte nem tudunk olyan használati cikket a kezünkbe venni, amelyet ne érintett volna a vegyipar szele. Reggel akár teát, akár kávét főzünk ún. extrakciós folyamattal indítjuk a napot. Ez a művelet felhasználható többek között a dohány nikotinmentesítésére, a napraforgómagból az olaj kivonására, de a cukorgyártásban is használják. Egyik leggyakrabban alkalmazott vegyipari művelet a desztilláció, amely folyadék elegyek szétválasztására használnak. Erre a legjobb példa a pálinkafőzés, ahol az alkoholt választjuk el a víztől és egyéb komponensektől. Az üveg és fém eszközeink kiváltására tömegesen használjuk fel a műanyagokat, amelyekkel szemben elvárjuk, hogy a fémekhez hasonló tulajdonságokkal rendelkezzenek. Ebben nyújthatnak segítséget a szénszálas és nanocső tartalmú műanyagok, amelyek kedvezőbb mechanikai és vezetési tulajdonságiak révén az elektronikában, az űrkutatásban is használatosak.
Amikor autóba ülünk, az autónk hajtóanyaga lehet benzin, gázolaj, gáz vagy E85, mind-mind kőolajból és földgázból kerül előállításra. A motorhajtóanyagokat a kőolajból finomítókban állítják elő számos vegyipari műveletet alkalmazva. A finomítók legfontosabb részei: desztillációs üzemek, kénmentesítő üzemek, különböző konverziós (átalakító) technológiák. A kőolaj nem megújuló, ill. csak nagyon lassan megújuló energiaforrásunk, ezért egyre fontosabb szerepet kapnak a fenntarthatóság szellemében a bio-motorhajtóanyagok. Ezek előnye, hogy gyorsan megújuló nyersanyagokból kerülnek előállításra. A foglalkozás során bemutatásra kerül két nagylaboratóriumi kémiai ikerreaktor rendszer, amin megfigyelhető minden olyan lépés, ami a finomítókban előfordul. Valamint a termékminősítéshez elengedhetetlen kőolajipari analitikai készülékek, módszerek és működési elvük bemutatása.
Minden vegyipari üzemben elengedhetetlen a megfelelő üzemeltetési paraméterek (pl. hőmérséklet, nyomás, koncentráció viszonyok, reaktor mérete/típusa, katalizátor típusa) kiválasztása és betartása. Az üzemeltetési paraméterek kiválasztása történhet, drága laborkísérletekkel, azonban e kísérletek egy része kiváltható olcsóbb és sok esetben gyorsabb számítógépes szimulációkkal. A szimulációk alapjai a technológiák, berendezések megfelelő részletességgel megadott vegyészmérnöki modelljei. Vannak olyan úgynevezett flowsheeting szimulátorok, amelyekben egész technológiákat lehet modellezni és vizsgálni, a berendezések közötti kapcsolatokkal együtt. Ha kiválasztottuk a megfelelő üzemeltetési paramétereket a következő feladat, hogy ezeket a paramétereket a kívánt értéken tartsuk. Ehhez elengedhetetlen a berendezések üzemeltetése során a számítógépes szabályozás. Mely megfelelően alkalmazva minden üzemeltetési paramétert az előírt értéken tart. A foglalkozás során egy desztillációs kolonna modellezési és szabályozási feladataiba nyújtunk bepillantást.

16:15-16:30 Szünet
16:30-17:30 Számítógépes tervezési gyártási technológiák, gyorsprototípus gyártás (Gépészmérnöki Intézet)

Gyors prototípus gyártás 
A foglalkozás során a hallgatóság megismerkedhet a gyors prototípus gyártás technológiájával, alkalmazási lehetőségeivel. „Élőben” követheti nyomon egy alkatrész gyártását.

Számítógépes tervezési, gyártási technológiák és vizsgáló eljárások oktatása a Pannon Egyetem Gépészmérnöki Intézetében
A mai modern gépipar a termék fejlesztési, előállítási folyamataihoz rugalmas gyártórendszereket használ. A rugalmasság azt jelenti, hogy a vevői igények viszonylag gyors változásához igazodva egy termékelőállításra specializálódott szervezet gyorsan tudjon reagálni. A termék tervezési folyamat, a megfelelő gyártástechnológia és termelési folyamat kialakítása, mind pedig a napi termelésszervezés során törekedni kell az egyszerű, gyors és hatékony megoldások használatára. A termékfejlesztés során a számítógépes modellezési, szimulációs technikák, a gyors prototípus építés azt a lehetőséget nyújtják, hogy igen gyorsan ki lehessen alakítani a vevő számára mindenben megfelelő konstrukciós megoldást.

18:00-19:00 Utazás Tihanyba
19:00_20:00 Vacsora
20:00-22:00 Junior Mérnökverseny - forduló I.


2014. július 24., csütörtök


8:00-9:00 Reggeli

9:00-10:30 Kántor Zoltán (Balluff Elektronika Kft.): Mindenhol érzékelők! (előadás)

Hol vannak a tárgyak? Milyen gyorsan mozognak? Mennyi a hőmérséklet? És különben is: milyen erős itt a mágneses tér? Mennyi a vérnyomásod? -- Tele van a környezetünk érzékelőkkel, mindent meg kell mérni. S ha megmértünk mindent, dönteni kell: a jelek hálózatokon át számítógépekbe jutnak, azok gépeket működtetnek, riasztást adnak, gyógyszert adagolnak, átsegítenek a város másik oldalára, megállítják az autót -- másként ezt ma már el se lehet képzelni.

10:30-11:00 Szünet
11:10-12:50 Szabóné dr. Bárdos Erzsébet adjunktus,Tóth Ádám PhD hallgató: Tudományos boszorkánykonyha - látványos kémiai kísérletek bemutatója (interaktív foglalkozás)

13:00-14:00 Ebéd
14:00-17:00 Interaktív foglalkozások több csoportban

Zajszennyezés, zajtérképek – Csendet kérünk!
A zaj egyre inkább meghatározó szennyezése környezetünknek. A legtöbb ember a magas zajszintek miatti halláskárosodásra gondol, elsősorban a közlekedési és szórakozóhelyi zajra. Ezek nyilvánvaló hatások, de a zaj az agyműködést és az élettani folyamatokat is befolyásolja. Az agy a zavaró zajokat igyekszik kiszűrni, ez egy idő után koncentráció csökkenéshez, fáradtsághoz és stresszhez vezet. Ebből különböző vegetatív problémák erednek, mint pl. a magas vérnyomás, emésztőrendszeri problémák, alvászavar. A zaj, zavaró hatása szubjektív, mivel adott körülmény között még a legszebb zene is zavaró zajjá válhat. Szellemi munkánál már az egészen kis zajok is nagyon zavaróak lehetnek (pl. csepegő vízcsap, számítógép zúgása). Legzavaróbb az emberi beszéd és az ének, mert ezekre tudat alatt akkor is odafigyelünk, ha nem is értjük meg. A zajjal kapcsolatos, egyre növekvő mértékű problémákra különböző jogszabályokkal próbálnak megoldást találni. Kutatási témák keretében számos üzemi és szabadidős zajforrás környezeti zajmérését végeztük el és zajtérképeket készítettünk, amely a zajterhelés bemutatásának a legszemléletesebb módja. A foglalkozás során zajmérést végezhetsz egy Brüel&Kjaer zajmérő készülékkel és betekintést nyerhetsz a zajforrások hatásainak ábrázolásába (zajtérkép készítés).

Hőtérképek - Az infravörös termográfia
Az infravörös termográfia sokoldalúan alkalmazható módszer, katonai, nemzetbiztonsági, környezetvédelmi területeken egyaránt használják. Rendkívül előnyös olyan esetekben, amikor érintésmentes, biztonságos vizsgálatra, gyors képkészítésre, értékelésre és döntéshozásra van szükség. Például segítségével bontás nélkül megállapítható, hol repedt meg a falfűtés vagy hol rossz a szigetelés. A megelőzésben is nagy szerepe lehet a hőtérképeknek, segítségével megakadályozható egyes problémák, kritikus helyzetekben akár a katasztrófák bekövetkezése is. Az egészségügyben szintén jó szolgálatot tesz egyes betegségek kiszűrésekor, melyeket egyébként műtét nélkül nehéz felismerni. A modern hőkamerák kezelése hasonlít a digitális videokamerákéhoz. Eme egyszerűség viszont ne tévesszen meg senkit: a mérési szempontból helyes hőképfelvételek készítéséhez szakmai tudás és megfelelő mérés előkészítés is szükséges.

Vízminőség-vizsgálat gyorstesztekkel

Limnológia

17:00-19:00 Szabad program (jó idő esetén strand)
19:00-20:00 Vacsora
20:00-22:00 Medvegy Tibor tanársegéd: Kísérletek nagyon hideg tájakon (interaktív foglalkozás)

A nitrogén amely a levegő több, mint 78%-át teszi ki, színtelen, szagtalan, unalmas. Az extrém hideg - mínusz 196°C-os - cseppfolyós nitrogénnel ezzel szemben érdekesebbnél érdekesebb kísérletek végezhetők el. Az előadás során megfigyeljük, hogy miként viselkednek a hétköznapi anyagok ilyen alacsony hőmérsékleten, folyékony oxigént állítunk elő és nitrogénhajtású rakétát készítünk.

2014. július 25., péntek


8:00-9:00 Reggeli

9:00-9:50 A sugárterhelés forrássai (előadás)
10:00-11:50 Teiermayer Attila tanársegéd: Tudományos boszorkánykonyha - látványos fizikai kísérletek bemutatója (interaktív foglalkozás)

A foglalkozás során keressük a kapcsolatot a fizika, mint tudomány és a mindennapi élet között. Szó lesz olyan problémákról, melyek megoldásában egy jelenség segítségünkre lehet: szélsőérték problémákat modellezünk fénnyel, szappanhártyákkal; egy érdekes Galilei által tett állításnak járunk utána elméletben és gyakorlatban; összehasonlítjuk a házi és a bolti tejet hidrosztatikai mérleggel.
Beszélünk olyan érdekességekről, játékokról, melyek sok mindenre megtaníthatnak bennünket: a Leonardo-híd a súrlódásról, a forráspont nyomásfüggése a magashegységi népek gasztronómiájáról mesél, és azt is megnézzük, hogyan lehet egy pattogó labdáról készített hangdiagram alapján kitalálni, milyen magasra pattant a labda, vagy mekkora az ütközési együttható.
Foglalkozunk még nem-Newtoni folyadékokkal, különleges mágneses jelenségekkel, valamint a környezeti áramlások fizikájával is. Bemutatjuk a különleges mágneses egyensúly-javító karkötő működését és még sok más érdekes jelenséget a fizika teljes tárházából.

12:00-13:00 Ebéd
13:00-17:00 Junior Mérnökverseny - forduló II.ű
16:00-19:00 Szabad program (jó idő esetén strand)
19:00-20:00 Vacsora
20:00-22:00 Dr. Kovács Kristóf: CSI Veszprém - helyszínelés elektronmikroszkóppal (előadás)

Működött-e a kerékpár világítása a baleset pillanatában? Rálőttek-e az éjjeliőrre? Miért szakadt le a kisteherautó kereke? Megtörtént esetek a közelmúltból.
A pásztázó elektronmikroszkóp az anyagok mikroszerkezetének vizsgálatára alkalmas berendezés, amellyel nagy nagyításban megjeleníthető az anyagok szerkezete, és mérhető az elemi összetétele. A szupravezetőktől a bűnjelekig, a kerámiáktól a rovarokig bármit vizsgálhatunk pásztázó elektronmikroszkóppal. Működés közben bemutatjuk az elektronmikroszkópot, valamint bűnügyi technikai, biológiai és anyagtudományi (pl. szupravezető kerámia) mintákat.

 

2014. július 26., szombat


8:00-9:00 Reggeli

9:00-12:00 Junior Mérnökverseny – forduló III.
12:00-13:00 Ebéd
13:00-16:00 Választható interaktív foglalkozások

Szervetlen ionvadászat (szervetlen ionok kimutatása) és analitikai kémia a konyhában (Tóth Ádám PhD hallgató)

Látványos szerves kémiai reakciók (dr. Farkas Gergely)
A diákok látványos szerves kémiai reakciók elvégzésébe kapcsolódhatnak be. A fény-, hő- és hangjelenséggel járó kísérletek mellett önálló preparatív munkát is végezhetnek. Feladatuk dibenzilidén-aceton előállítása lesz. A kísérletek során számos szerves vegyület fizikai és kémiai tulajdonságát ismerhetik meg.

Logikai áramkörök: építsünk riasztót! (Körmendy Gábor hallgató)
A foglalkozás során betekintést nyerünk a számítógépek alapvető működésébe, az egyes logikai műveletekbe. Hamar látni fogjuk, hogy egyszerű műveletekkel és egy kis idő ráfordításával nagyon látványos (és nem utolsó sorban hasznos) dolgokat építhetünk. Az előadás során meg fogunk építeni egy kis riasztót, ami hang és fényjelzéssel fogja jelezni a behatolást.

Nap megfigyelés (Medvegy Tibor tanársegéd)

16:00-19:00 Szabad program (jó idő esetén strand)
19:00-20:00 Vacsora
20:00-00:00 Záróvizsga - Junior Mérnökverseny döntő forduló


2014. július 27., vasárnap


8:00-8:30 Reggeli

9:00-10:00 Tábor zárása

(A programváltozás jogát fenntartjuk!)

Nyári Egyetem galéria

Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.
Nyári Egyetem Középiskolásoknak, 2016. július 4-9.

Dékáni vezetés

szi

Dr. Szalai István dékán, egyetemi tanár
Dékáni Titkárság B101-102
tel.: 88/624-746

Fizika és Mechatronika Intézet C 339
telefon: 88/624-000, 6011
e-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ct

Dr. Chován Tibor gazdasági dékánhelyettes, egyetemi docens
Dékáni Titkárság B101-102
tel.: 88/624-746,
Vegyészmérnöki és Folyamatmérnöki Intézet C133
telefon:88/624-000, 6077
e-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ns

Dr. Németh Sándor oktatási és akkreditációs dékánhelyettes, egyetemi docens
Dékáni Titkárság B101-102
tel.: 88/624-746
Vegyészmérnöki és Folyamatmérnöki Intézet, C134
telefon: 88/624-000, 6076
e-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

A kari vezetés munkatársai

CSTE IMG 5736

Pados Alexandra ügyintéző
Dékáni Titkárság B101-102
telefon: Telefon: 88/624-294
e-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ja

Fekete Rita ügyvivő szakértő
Dékáni Titkárság B101-102
telefon: Telefon: 88/624-743
e-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

kep

Gyurikáné Luteránus Éva ügyintéző
Dékáni Titkárság B101-102
telefon: Telefon: 88/624-746
e-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

MD IMG 5546

Major Dóra ügyintéző
Dékáni Titkárság B101-102
telefon: Telefon: 88/624-700
e-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Tehetséggondozás Nyári egyetem középiskolásoknak